luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening

CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Adgang til lån af 50-meter baner i Lyngby

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
yamamoto
Site Admin

Indmeldt: 27. okt 2006
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man feb 19, 2007 10:42 pm    Emne: Adgang til lÃ¥n af 50-meter baner i Lyngby Besvar, med citat

Jeg snakkede med formanden i Lyngby Skyttelaug og vi kan låne alle de baner vi ønsker, så længe at der ikke er andre som har lagt billet ind på de(n) givne dato før os. Man-tir-ons-tors er banerne i brug, alle uger. Der er rimeligt frit slag fre-lør-søn. Der skal dog være en skydeleder tilstede fra skyttelauget, det vil pt sige at jeg skal være der når der skydes. Hvis der er andre som melder sig ind kan de selvfølgelig tage rollen. Aht reservationer skal vi regne med at planlægge med mindst 2 ugers horisont.

Så hvad passer folk bedst, fredag, lørdag eller søndag ? Der skal erlægges lidt småpenge til skiver, 10-20 kr pr mand pr gang.

tanteskrap

Indmeldt: 15. nov 2006
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Tirs feb 20, 2007 7:11 am    Emne: Re: Adgang til lÃ¥n af 50-meter baner i Lyngby Besvar, med citat

yamamoto skrev:
Jeg snakkede med formanden i Lyngby Skyttelaug og vi kan låne alle de baner vi ønsker, så længe at der ikke er andre som har lagt billet ind på de(n) givne dato før os. Man-tir-ons-tors er banerne i brug, alle uger. Der er rimeligt frit slag fre-lør-søn. Der skal dog være en skydeleder tilstede fra skyttelauget, det vil pt sige at jeg skal være der når der skydes. Hvis der er andre som melder sig ind kan de selvfølgelig tage rollen. Aht reservationer skal vi regne med at planlægge med mindst 2 ugers horisont.

Så hvad passer folk bedst, fredag, lørdag eller søndag ? Der skal erlægges lidt småpenge til skiver, 10-20 kr pr mand pr gang.

Generelt set kan jeg søndage. Hvad må man skyde med på banerne?

Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin

IndlægSkrevet: Tirs feb 20, 2007 7:56 am    Emne: Re: Adgang til lÃ¥n af 50-meter baner i Lyngby Besvar, med citat

tanteskrap skrev:

Krudt-mæssigt må der skydes op til 9 mm pistol, luft-mæssigt har jeg ok til 4.5 og 5.5 mm, glemte at spørge om større kalibre.

Søndag eftermiddag vil også passe mig fint, nogle søndage vil jeg være nød til at tage knægten med (men det gælder også fredage og lørdage).

tanteskrap

IndlægSkrevet: Tirs feb 20, 2007 8:10 am    Emne: Re: Adgang til lÃ¥n af 50-meter baner i Lyngby Besvar, med citat

yamamoto skrev:
tanteskrap skrev:

Krudt-mæssigt må der skydes op til 9 mm pistol, luft-mæssigt har jeg ok til 4.5 og 5.5 mm, glemte at spørge om større kalibre.

Søndag eftermiddag vil også passe mig fint, nogle søndage vil jeg være nød til at tage knægten med (men det gælder også fredage og lørdage).

4.5 er jo kaliberen til luft.. Twisted Evil
og både .22LR og 6.5x55 er jo mindre kaliber end 9mm pistol.. Twisted Evil Twisted Evil

yamamoto
Site Admin

IndlægSkrevet: Tirs feb 20, 2007 10:47 am    Emne: Besvar, med citat

De har også lang-distance rifler i Lyngby, men jeg ved ikke om 50-meter banen er godkendt til dem. Jeg ved at der skydes pistol i .22, .32 og 9 mm (muligvis .38 også) på banen samt den gængse .22lr riffel. Jeg har personligt testet 5.5 mm luft på banen og de skyder selv 4.5 mm.

Bemærk i øvrigt at det kun er baneadgang vi har, vi har ikke umiddelbart adgang til at låne deres luft-rifler eller kompressor. Adgang til lån af kompressoren kunne måske være interessant, men jeg er ikke nøglebærer (endnu). Jeg er dog gået hen og blevet suppleant til bestyrelsen så jeg vil høre nærmere om hvordan og hvorledes.

PH

Indmeldt: 29. okt 2006
Geografisk sted: Søborg

IndlægSkrevet: Ons feb 21, 2007 6:45 pm    Emne: Besvar, med citat

Kano kano Very Happy Very Happy jeg er helt på Very Happy Very Happy lad os endelig høre mere Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
yamamoto
Site Admin

IndlægSkrevet: Ons feb 21, 2007 7:09 pm    Emne: Besvar, med citat

Det lader til at den eneste preference er søndag så det arbejder jeg videre på. Der er for kort varsel til på søndag (og jeg skal i øvrigt arbejde), søndagen efter skal jeg til DSF årsmøde (forhåbentlig sammen med mindst et bestyrelsesmedlem mere), så mulighederne er 11/3 og 18/3. Jeg checker tilgængelighed af banen de dage.
yamamoto
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors feb 22, 2007 12:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Der var et lille kommunikations-brist mellem mig og Lyngby, så nu bliver både 11/3 og 18/3 reserveret til en gang luft-skydning. Jeg er godt klar over at ikke alle kan begge dage men alle burde kunne een af dagene.

Efter ombygningen er der 3 baner til rådighed (den fjerde er blevet ret smal), de 2 har faste brede borde, den 3die har et halvt bord som kan slås ned så der kan skydes knælende på den (det kan man ikke på de 2 andre da bordet kommer i vejen). Der kan skydes liggende under bordet på alle 3.

11/3 skal jeg have knægten med, men er ikke begrænset af tider, 18/3 skal jeg nå at være hjemme kl 18. Begge dage ville jeg sætte stor pris på at få et lift fra/fra ydre Østerbro.

Jeg må kigge på Johs. nye taske og se om der er plads til mine 2 rifler i sådan en, så det bliver lidt nemmere (ikke lettere) at slæbe dem begge med.

tanteskrap

IndlægSkrevet: Tors feb 22, 2007 2:25 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
Der var et lille kommunikations-brist mellem mig og Lyngby, så nu bliver både 11/3 og 18/3 reserveret til en gang luft-skydning. Jeg er godt klar over at ikke alle kan begge dage men alle burde kunne een af dagene.

Efter ombygningen er der 3 baner til rådighed (den fjerde er blevet ret smal), de 2 har faste brede borde, den 3die har et halvt bord som kan slås ned så der kan skydes knælende på den (det kan man ikke på de 2 andre da bordet kommer i vejen). Der kan skydes liggende under bordet på alle 3.

11/3 skal jeg have knægten med, men er ikke begrænset af tider, 18/3 skal jeg nå at være hjemme kl 18. Begge dage ville jeg sætte stor pris på at få et lift fra/fra ydre Østerbro.

Jeg må kigge på Johs. nye taske og se om der er plads til mine 2 rifler i sådan en, så det bliver lidt nemmere (ikke lettere) at slæbe dem begge med.

Jamen så er der jo masser af plads. 1 liggende + 1 siddende + 1 stående ved hvert af de faste borde samtidig... Twisted Evil Og så det variable. Very Happy

Så vidt jeg har hørt, fra formanden i Lyngby, så er 100 - 200m banerne beliggende.............................. af alle steder ............................. i hillerød Evil or Very Mad

yamamoto
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors feb 22, 2007 3:32 pm    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:

Jamen så er der jo masser af plads. 1 liggende + 1 siddende + 1 stående ved hvert af de faste borde samtidig... Twisted Evil Og så det variable. Very Happy

Så vidt jeg har hørt, fra formanden i Lyngby, så er 100 - 200m banerne beliggende.............................. af alle steder ............................. i hillerød Evil or Very Mad

Lyngby har kun indendørs baner på Lyngby Stadion, dvs 15 og 50 meter. Alle langdistance-skydninger foregår på Hanebjerg og Kalvebod.

Jeg er ikke sikker på at det går med 3 personer pr bane samtidig når skiverne skal være reglementeret opsat i skiveholderne. Laughing Desuden er der ikke plads til 3 personer ved siden af hinanden så den der skyder liggende skal skyde mellem benene på den som skyder siddene, en kende besværligt (og lidt for farligt).

Vi skal nok regne med at praktisere lidt kø-kultur, en serie (30-50 skud) pr person og så om bagerst i køen. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange der kommer.

Jeg havde regnet med at vi startede kl 13 og sluttede kl 17.

Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum