luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Ska'vi snart igang igen?

 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man feb 18, 2008 12:14 pm    Emne: Ska'vi snart igang igen? Besvar, med citat

i marts måned vil der være åbent til kl. 1900 på KSC, skal vi udnytte dette? eller venter vi til April hvor der er åbent til 2000?

Skal vi planlægge noget?

Lead..

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Dense



Indmeldt: 28. okt 2006
Indlæg: 136
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Man feb 18, 2008 9:09 pm    Emne: Besvar, med citat

BRRRR det er koooldt Smile Jeg kan godt vente.
_________________
vh. Dense.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man feb 18, 2008 10:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Min plan var at vente til April og i mellemtiden prøve at kapre sig indendørs plads. Det har så igen hængt på en endelig afklaring af forsikringsspørgsmål og banegodkendelser.

Jeg har nu endeligt dokumenteret overblik over forsikrings-spørgsmålet (vi er dækket i både DSF og DDS regi så længe banen er godkendt til vores type skydning), banegodkendelser er en anden (og mere besværlig) problemstilling.

Efter aftenens generalforsamling i Lyngby er de nu afskrevet som mulig vinterbane, mit forslag om at få 50-meter banen godkendt til luftskydning blev nedstemt ret markant (6 for, 14 imod). Jeg blev opfordret til at arbejde noget mere med mit forslag og prøve igen næste år, men med mindre at der sker store ændringer i foreningen i mellemtiden tvivler jeg på at det vil lykkedes.

Glostrup/Albertslund er kun godkendt til 4.5 mm og er derfor ikke brugbar for de fleste af medlemmerne, selvom forsikringsspørgsmålet er afklaret.

Den eneste positive nyhed jeg har er at der nu bare skal aftales og arrangeres en prøveskydning på den indhegnede 50 meter bane på KSC med elektronisk markering for at se om udstyret kan tåle det før at den også kan blive godkendt til luftskydning. Spørgsmålet er så hvad vi kommer til at betale i markeringsafgift pr skud, om det bliver salonriffel takst eller om vi kan få rabat. Et andet spørgsmål er hvornår en godkendelse kan komme igennem, erfaringen siger efterhånden at alt sagsbehandling tager måneder (pr instans/myndighed).

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
pwsatbag



Indmeldt: 23. sep 2007
Indlæg: 5

IndlægSkrevet: Ons feb 20, 2008 7:00 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
...
Efter aftenens generalforsamling i Lyngby er de nu afskrevet som mulig vinterbane, mit forslag om at få 50-meter banen godkendt til luftskydning blev nedstemt ret markant (6 for, 14 imod). Jeg blev opfordret til at arbejde noget mere med mit forslag og prøve igen næste år, men med mindre at der sker store ændringer i foreningen i mellemtiden tvivler jeg på at det vil lykkedes. ...


Jeg var deværre forhindret i at deltage. Så jeg kunne godt tænke mig at vide om der blev givet nogle gode argumenter for at vi ikke skulle ha' lov at bruge banerne og i så fald hvilke?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons feb 20, 2008 9:54 pm    Emne: Besvar, med citat

Argumenterne var 'svidt jeg ku se:

1. Lyngby er medlem af DDS (der ikke har dicipliner der er interessante for os) og de vil ikke være medlemmer af DSF (der har, dog kun som prøve (Lyngby anerkender heller ikke prøvedicipliner som 'rigtige' dicipliner) ), der ventes på at DDS optager de relevante dicipliner.

2. Banen er ikke godkendt (og såvidt jeg ku' se er de ikke interesserede i at søge om godkendelse før 1. er afklaret.)

3. Forsikringer: iflg Lyngby dækker disse ikke før 1. og 2 er afklaret
(Yama' spurgte DDS om forsikringen dækker luftvåben, de svarede :hvis banen er godkendt, og skydningen er arrangeret af klubben, men lyngby mener ikke svaret kan bruges, da der ikke blev spurgt specifik om 5.5 mm )

4. Lyngby har ikke nogle våben i vores klasse, og kan dermed ikke tilbyde resten af medlemmerne skydning

Lead..

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors feb 21, 2008 8:28 am    Emne: Besvar, med citat

Re forsikringen var spørgsmålet til DDS flg:

Citat:
Forsikringsspørgsmålet er flg:

Dækker forsikringen kun når der skydes godkendte dicipliner eller dækker den al brug af banen som falder indenfor banegodkendelsen ??

Konkret er problemstillingen følgende: Vi har en gruppe skytter som gerne vil skyde med luft-gevær på vores indendørs 50-meter bane. Der har været kontakter til skydeinspektøren og politiet angående om banen kan godkendes til dette, det skulle ikke være noget problem at godkende banen uden nogle ændringer overhovedet. Der er så nogle medlemmer af bestyrelsen som mener at DDS forsikringen ikke dækker når der skydes ikke-DDS-godkendte dicipliner på banen og derfor ikke vil bede om at få banen godkendt til luftskydning før at dette spørgsmål er afklaret.


Og DDS svar var:

Citat:
"Det er alene myndighedernes godkendelse som afgør om skader sket ifm. med et skydearrangement er dækket.

Det er naturligvis en forudsætning, at skydeforeningen er organiseret under Idrætten i Danmark og at skydningen er arrangeret af foreningen."

Så hvis myndighedsgodkendelse er i orden og jeres skytteforening er organiseret under DDS (og det er skytteforeningen der arrangerer skydningen), så er I dækket. Hvis du har yderligere spørgsmål i denne forbindelse, er du velkommen til at kontakte vores forsikringsmægler direkte:


Bemærk at der hverken i det generelle spørgsmål eller i svaret snakkes om luftskydning eller kalibre, men kun om forsikring i forhold til banens godkendelse.

Bestyrelsen i Lyngby har tidligere givet udtryk for at det eneste problem var forsikringen, jeg har spurgt formanden direkte om dette ved flere lejligheder. Jeg er derfor skuffet over at bestyrelsen efterflg kommer med yderligere begrundelser såsom mangel på foreningsvåben, godkendelse fra DDS af diciplinerne osv. SKL er medlem af Dansk SkytteUnion og unionen har godkendt vores dicipliner som prøvedicipliner, men det er åbenbart ikke godt nok for SKL som kræver at alt skal foregå i DDS regi med udgangspunkt i Skyttebogen.

Heldigvis findes der andre skytteforeninger, også nogen der er medlem af DSF og som har en indendørs 50 meter bane, det er desværre bare lidt længere væk.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
pwsatbag



Indmeldt: 23. sep 2007
Indlæg: 5

IndlægSkrevet: Tirs mar 18, 2008 11:14 pm    Emne: Skydning i påsken? Besvar, med citat

Er der nogen der er friske på noget skydning her i påsken og samtidig vil pege på en lokation vi kan benytte?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors mar 20, 2008 5:02 pm    Emne: Besvar, med citat

Københavns SkytteCenter er desværre lukket i påsken. Vejret virker også en kende friskt!

Regner med at vi skal i gang fra 2. søndag i næste måned, detaljer følger når jeg har bekræftigelse for banerne.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
zenmaster



Indmeldt: 19. apr 2008
Indlæg: 17
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors maj 01, 2008 7:41 pm    Emne: Skal vi snart igang igen . . . . ? Besvar, med citat

Det vil da være spændende at høre nyt om hvornår I / vi rent faktisk begynder skydning igen.
Det er maj og forår nu - ! Very Happy
Hilsen nyt medlem - zenmaster
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn maj 04, 2008 4:01 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har snakket med Københavns Skyttecenter så sent som i denne weekend og forventer at have endelig besked om sommerens baneadgange i løbet af den kommende uge. Der er søgt om samme dage/tider som vi havde sidste år, dvs 2. søndag i måneden kl 11-15 og torsdage i ulige uger fra kl 17 til centerets lukketid.
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
zenmaster



Indmeldt: 19. apr 2008
Indlæg: 17
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Fre maj 16, 2008 7:07 pm    Emne: Skydning sommeren 2008 Besvar, med citat

Bare for en orden skyld - er der noget nyt (inden sommeren er gået) ?
mvh
Confused
zenmaster
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn maj 18, 2008 9:14 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg afventer fortsat svar på vores ansøgning om banetider, jeg følger lige op på det mandag (imorgen).
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons maj 21, 2008 8:58 am    Emne: Besvar, med citat

Så kom der svar, vi har baner torsdage i ulige uger kl 17-20 startende fra i morgen, søndags-skydning 8.6, 10.8 og 14.9 kl. 11 – 15.00 (skyttecentret er lukket om søndagen i juli). De kommer fluks i kalenderen.
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group