luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Tilmelding til juleskydning søndag 17/12 på KSC
Gå til side Forrige  1, 2
 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  

Kommer du til juleskydningen ?
ja jeg kommer
75%
 75%  [ 6 ]
øv, jeg ville gerne men kan ikke
25%
 25%  [ 2 ]
Totale stemmer : 8

Forfatter Besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør dec 16, 2006 7:23 pm    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:

BTW. Er der overdækning på standpladserne? Eller skal vi have paraply med?


Så vidt vides er der overdækning på standpladserne, men jeg har ikke været inde på den bane.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn dec 17, 2006 3:23 pm    Emne: Besvar, med citat

Nu har vi så været der... Men SNIPER må være kørt forkert, for HAN VAR DER IKKE! Rolling Eyes
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn dec 17, 2006 8:09 pm    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:
Nu har vi så været der... Men SNIPER må være kørt forkert, for HAN VAR DER IKKE! Rolling Eyes


Tjah, han havde nu heller ikke meldt sin ankomst......

Note til næste gang, i regnvejr holder ink-jettede skiver ikke så godt....

Jeg syntes også at jeg hørte generel brok over træfpunkter der flyttede sig (inkl. fra mig selv), vi må investere i nogle vindflag så der kan korrigeres for vinden (men den skiftede nu også en hel del).

Jeg fik ikke prøvet tantens nye gøb, tror generelt alle havde travlt med at skyde med deres egne (og leadbyte lærte at en Revo ikke kan lide hagl ladet omvendt).
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 8:29 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes, det var en god og ikke mindst lærerig dag. Men, ja, jeg ville også gerne have haft nogle små vimpler placeret et par steder på banen, for at kunne vurdere hvornår pegefingeren skulle krummes den sidste micromillimeter. Svejende græsstrå er ikke helt tilstrækkelige til det formål.

Vi har tidligere været forkælet med indendørsskydninger som, i sagens natur har budt på hhv. vindstille, regnfri og nogenlunde tempererede forhold. Vi har også haft stabile bordopstillinger til vore bench-rest-lignende skydninger.

I fremtiden vil vil have udendørsskydning med dertil hørende vind og vejr samt andre skydestillinger end siddende ved bænk.

Alt dette ser jeg frem til med fornøjelse, for det er først under sådanne forhold, at skyttens evner virkelig viser sig og udstyret får en mindre dominerende betydning.

Jeg tror også, at jeg fik tilsagn fra Bossen om at skaffe os nogle styroporplader til udskæring af silhuetter til silhuetteskydning, hvilket er een af de discipliner jeg ser frem til med størst (utålmodig) forventning.

Jeg kunne konstatere, at ingen deltagere ved søndagens skydning, manglede sikkerhedspløk til deres rifler, i hvert fald ikke efter at jeg havde udleveret de, til formålet medbragte pløkker Twisted Evil. Der var så lige et mindre problem med Josh fjederfætter, men det finder vi nok en løsning på. Og Leadbytes problem med montering af pløkken FØR han åbnede ladeporten var nok også et engangsproblem Wink .

Endelig kan jeg da berette, at samtlige de, til denne juleskydning, opstillede papir-nisser blev behørigt dødeskudt selvom nogle af dem nærmest så ud som om de var deltagere (mål) i en "hvem kan komme nærmest uden at ramme" konkurrence.

Hvilket leder til næste emne : Hvornår får formanden drænet sit kamera for billeder og lagt dem op, så vi alle kan nyde og genopleve dagens aktiviteter.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 8:52 am    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:

Hvilket leder til næste emne : Hvornår får formanden drænet sit kamera for billeder og lagt dem op, så vi alle kan nyde og genopleve dagens aktiviteter.


Der skulle gerne komme noget op i aften, men det bliver ikke i en tråd men ude på forsiden (vi har ikke attachment fidusen installeret), med mindre at jeg finder en anden måde at få dem med i tråden. Jeg har lidt billeder af skive-opstillingen før og efter skydning, jeg skal nok lade være med at sladre om hvem der skød hvor....
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 9:13 am    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
tanteskrap skrev:

Hvilket leder til næste emne : Hvornår får formanden drænet sit kamera for billeder og lagt dem op, så vi alle kan nyde og genopleve dagens aktiviteter.


Der skulle gerne komme noget op i aften, men det bliver ikke i en tråd men ude på forsiden (vi har ikke attachment fidusen installeret), med mindre at jeg finder en anden måde at få dem med i tråden. Jeg har lidt billeder af skive-opstillingen før og efter skydning, jeg skal nok lade være med at sladre om hvem der skød hvor....


Vi kunne også vælge at anvende f.eks. dette sted til billeder, og så blot linke.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 8:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Så er der billeder her http://luftskytte.dk/DLFKbh_Juleskydning_2006.html
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Dense



Indmeldt: 28. okt 2006
Indlæg: 136
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 8:45 pm    Emne: Besvar, med citat

Fede billeder yama. Very Happy Vi kunne ikke ramme en skid. Sad

Men det var sk..e hyggeligt. 1000 tak for en god søndag. Very Happy

_________________
vh. Dense.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man dec 18, 2006 9:28 pm    Emne: Besvar, med citat

Billederne røg også i tråden her http://luftskytte.dk/viewtopic.php?t=32
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Johs



Indmeldt: 22. nov 2006
Indlæg: 13
Geografisk sted: Sjælland

IndlægSkrevet: Tirs dec 19, 2006 12:51 pm    Emne: Besvar, med citat

I søndags på grisebanen blev min flaske og ubegrundet selvtillid ødelagt.
Der er nok en grund til at den bane heder GRISEBANEN. Ja selv skiverne blev griset til.

Her i formiddags var jeg over og skyde på plinkebanen, 25 – 27 meter fritstående.
Det gik fint, den ene lille hvide plastkapsel, dem fra mælkekartonerne, efter den anden lille hvide plastkapsel måtte tage sig en flyvetur.

Nu er min naturlige og helt i gemmen velbegrundet selvtillid blevet genopbygget.

_________________
hilsen Johs

Hils på Nordisk Våbenforum
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tirs dec 19, 2006 10:13 pm    Emne: Besvar, med citat

Johs skrev:

Her i formiddags var jeg over og skyde på plinkebanen, 25 – 27 meter fritstående.


Vi må arrangere en ekskursion og besigtige stedet ved lejlighed.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Ons dec 20, 2006 2:03 pm    Emne: Besvar, med citat

Johs skrev:
.....Det gik fint, den ene lille hvide plastkapsel, dem fra mælkekartonerne, efter den anden lille hvide plastkapsel måtte tage sig en flyvetur.
......


Hvordan får du kapslerne til at blive hængende på mundingen når du lægger riflen til kinden??? Twisted Evil
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Johs



Indmeldt: 22. nov 2006
Indlæg: 13
Geografisk sted: Sjælland

IndlægSkrevet: Ons dec 20, 2006 4:42 pm    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:
Johs skrev:
.....Det gik fint, den ene lille hvide plastkapsel, dem fra mælkekartonerne, efter den anden lille hvide plastkapsel måtte tage sig en flyvetur.
......


Hvordan får du kapslerne til at blive hængende på mundingen når du lægger riflen til kinden??? Twisted Evil


Hej Tante

Det ved du da godt Wink
Jeg gør som du har lært mig
En stor tube Casco Kontaktlim, en klat i hver kapsel og en klat på mundingsbremsen. Very Happy
Det er rigtig nok som du sagde, hvis man sørger for at piben aldrig peger nedad, så er det meget sjældent at kapslen falder af af sig selv.
Confused

_________________
hilsen Johs

Hils på Nordisk Våbenforum
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Tirs dec 26, 2006 6:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Johs skrev:
.............
Hej Tante

Det ved du da godt Wink
Jeg gør som du har lært mig
En stor tube Casco Kontaktlim, en klat i hver kapsel og en klat på mundingsbremsen. Very Happy
Det er rigtig nok som du sagde, hvis man sørger for at piben aldrig peger nedad, så er det meget sjældent at kapslen falder af af sig selv.
Confused


Man er nok hurtig på aftrækkeren, hva'!!! Cool
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group