luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Opdateringer på lov-fronten (i høring)
Gå til side 1, 2  Næste
 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Fre dec 21, 2007 9:59 pm    Emne: Opdateringer på lov-fronten (i høring) Besvar, med citat

Som overskriften siger, se de nærmere detaljer her

http://borger.dk/forside/lovgivning/hoeringsportalen?p_myndighed=950

klip fra bekendtgørelsen

”Stk. 2. Luft- og fjederbøsser med en anslagsenergi ved mundingen (E0) for den samlede haglvægt på over 10 joule (J) er omfattet af forbuddet i våben- og eksplosivstoflovens § 1, stk. 1, nr. 1. Dette gælder dog ikke paintballvåben og hardballvåben samt armbrøster og slangebøsser.

Stk. 1. Personer, der ved denne bekendtgørelses ikrafttræden er i besiddelse af luft- og fjederbøsser med en anslagsenergi ved mundingen (E0) for den samlede haglvægt på over 10 joule (J), har ret til fortsat at besidde disse våben, hvis besiddelsen anmeldes til politiet senest 1 år efter denne bekendtgørelses ikrafttræden.
Stk. 2. Anmeldelse efter stk. 1 skal ske på en særlig blanket, der udfærdiges af Rigspolitiet.
Stk. 3. Anmelderen får af politiet udleveret en kvittering for anmeldelsen, der skal opbevares sammen med våbnet og på forlangende forevises for politiet.


Sikken julegave....

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør dec 22, 2007 1:37 pm    Emne: Besvar, med citat

Puha, så får jeg travlt Sad

lead.. Evil or Very Mad

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Lør dec 22, 2007 4:58 pm    Emne: Besvar, med citat

Wow. Der er vist nogle politistationer der får traaaaavlt, hvis denne bekendtgørelse bliver virkelighed, og alle luftvåbenindehavere melder sig.
_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 2:44 am    Emne: Besvar, med citat

jeg ville gerne have den nye våbenlov på samlet form, så billedet er til at overskue. Men umiddelbart virker forslaget uovervejet og tåbeligt vi bør som interesse organisation høres og jeg går ud fra vi er enige om at det er noget bras.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 4:21 am    Emne: Besvar, med citat

Set fra politisk hold er forlsaget velovervejet. Man ønsker luftrifler fjernet fra det offentlige rum (inklusive baghaver) og man tilgodeser de store foreninger, idet disses luftriffeldivisioner ikke bliver berørt af lovændringen (175ms * .177 * < 0,5g = <10 joule). I den sammenhæng er vi, politisk set, en marginal gruppe. Vi er marginale, fordi vi ikke er organiserede...

Lad os se det i øjnene og i stedet tænke på hvad det betyder for os som forening :

1. Kan vi få tilladelse til at opbevare medlemmernes luftrifler.
2. Hvordan får vi opbevaringsmulighed for riflerne nævnt i pkt. 1.
3. Hvordan skal vi markedsføre os selv for at få indehavere af "tunge" luftvåben ind i DSF?
4. Hvilke slags skydebaner skal vi kunne tilbyde?
4a. Findes der klubber, som allerede har skydebaner, som opfylder kravene / ønskerne? Lyngby? Glostrup?
5. Hvor megen energi skal der lægges i at få regionsspecifikke afdelinger op at stå?

Dette var blot lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 5:37 am    Emne: Besvar, med citat

Vi skal også tage stilling til hvordan vore almindelige skydninger skal foregå, når ændringen af våbenloven træder i kraft. Vi skulle jo nødig associeres med ulovlig omgang med skydevåben.
_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 9:18 am    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:
Vi skal også tage stilling til hvordan vore almindelige skydninger skal foregå, når ændringen af våbenloven træder i kraft. Vi skulle jo nødig associeres med ulovlig omgang med skydevåben.
"Våbnene kan imidlertid hverken bæres eller anvendes uden tilladelse fra politiet." Som jeg læser det skal vores skydninger slet ikke foregå indtil (hvis) der kommer et tilladelses system på plads for os.

Så marginale er luftrifler over 10J nu ikke, jagtlovens nye krav er .22+ og over 200 m/s (tidligere 150 m/s), samtlige jægere der ejer luftvåben til regulering og jagt bliver altså ramt af den nye lov.

Stramningen står på ingen måde mål med de problemer der har været med luftvåben i DK og med en begrænsning på 10J er praktisk taget alle .22 våben omfattet af forbud imod brug og transport.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 10:41 am    Emne: Besvar, med citat

Forbudet afhænger jo af de tilladelser man besidder. Personligt kan jeg skyde alt det jeg vil med min .22, da jeg er i besiddelse af jagttegn. Riflen skal blot registreres og der skal betales "riffelafgift" = 420 dkr, men så er den pind ikke længere, for mig alzå.....

Vi må derimod, i foreningssammenhænge, få fod på hvordan vi er stillet. Hvis vi skal have tilladelser i stil med almindelige krudt-foreninger, er der jo en række initiativer, der skal søsættes.

_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 1:56 pm    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:
Set fra politisk hold er forlsaget velovervejet. Man ønsker luftrifler fjernet fra det offentlige rum (inklusive baghaver) og man tilgodeser de store foreninger, idet disses luftriffeldivisioner ikke bliver berørt af lovændringen (175ms * .177 * < 0,5g = <10 joule). I den sammenhæng er vi, politisk set, en marginal gruppe. Vi er marginale, fordi vi ikke er organiserede...

Lad os se det i øjnene og i stedet tænke på hvad det betyder for os som forening :

1. Kan vi få tilladelse til at opbevare medlemmernes luftrifler.
2. Hvordan får vi opbevaringsmulighed for riflerne nævnt i pkt. 1.
3. Hvordan skal vi markedsføre os selv for at få indehavere af "tunge" luftvåben ind i DSF?
4. Hvilke slags skydebaner skal vi kunne tilbyde?
4a. Findes der klubber, som allerede har skydebaner, som opfylder kravene / ønskerne? Lyngby? Glostrup?
5. Hvor megen energi skal der lægges i at få regionsspecifikke afdelinger op at stå?

Dette var blot lige hvad jeg kunne komme i tanke om.


Og det stemmer meget overens med mine tanker på området.

1. Kræver at vi får en SKV-1 godkendelse, denne forudsætter at vi har en godkendbart opbevaringssted..
2. dette kræver umiddelbart at vi melder os ind i KSC's Bokslaug og anskaffer et godkendt skab til placering i boksen. Kr 6000 + skab.
3. Vi skal have gang i diciplin-udvalgene for at få vores dicipliner på skinner, nok også et par ekstra dicipliner, således at der er noget for næsten enhver smag.
4. Vi har pt godkendte terrænbaner og der er ved at ske fremskridt mht adgang til overdækket 50 meter bane med elektronisk markering (på KSC).
4a. Der skal ansøges om godkendelse af banerne til luft-skydning i Glostrup og Lyngby (og til den overdækkede 50-meter bane på KSC, der er vi i gang).
5. Regions-specifikke afdelinger kræver aktive folk i regionerne, mindst formanden skal være lokal for at foreningen kan siges at være lokal.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Søn dec 23, 2007 2:55 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
tanteskrap skrev:
..
Lad os se det i øjnene og i stedet tænke på hvad det betyder for os som forening :

1. Kan vi få tilladelse til at opbevare medlemmernes luftrifler.
2. Hvordan får vi opbevaringsmulighed for riflerne nævnt i pkt. 1.
3. Hvordan skal vi markedsføre os selv for at få indehavere af "tunge" luftvåben ind i DSF?
4. Hvilke slags skydebaner skal vi kunne tilbyde?
4a. Findes der klubber, som allerede har skydebaner, som opfylder kravene / ønskerne? Lyngby? Glostrup?
5. Hvor megen energi skal der lægges i at få regionsspecifikke afdelinger op at stå?

Dette var blot lige hvad jeg kunne komme i tanke om.


Og det stemmer meget overens med mine tanker på området.

1. Kræver at vi får en SKV-1 godkendelse, denne forudsætter at vi har en godkendbart opbevaringssted..
2. dette kræver umiddelbart at vi melder os ind i KSC's Bokslaug og anskaffer et godkendt skab til placering i boksen. Kr 6000 + skab.

.....


ad 2. Er boksen ikke nok, godkendelsesmæssigt?

_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Dense



Indmeldt: 28. okt 2006
Indlæg: 136
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Man dec 24, 2007 9:55 pm    Emne: Besvar, med citat

Hooooldkæ%&¤/&# noget tørt bras. Sad

Jeg nøjes med at læse med fra sidelinien...

Glædelig jul. Rolling Eyes

_________________
vh. Dense.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tirs dec 25, 2007 9:11 pm    Emne: Besvar, med citat

Boksen alene er måske sikker nok (Skafor rød), men kravet er at alting opbevares i skabe inden i boksen. Der står ingen løse våben i boksen og med det antal mennesker som har adgang til boksen er jeg heller ikke sikker på at det ville være en god ide (hvis nok kigger med fingrene skal der nok gå noget i stykker).
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Ons dec 26, 2007 6:12 am    Emne: Besvar, med citat

tanteskrap skrev:
Forbudet afhænger jo af de tilladelser man besidder. Personligt kan jeg skyde alt det jeg vil med min .22, da jeg er i besiddelse af jagttegn. Riflen skal blot registreres og der skal betales "riffelafgift" = 420 dkr, men så er den pind ikke længere, for mig alzå.....
Du er stillet præcist ligesom mig (har også jagttegn) men jeg læser altså forslaget somom at jeg har skydeforbud med mine luftskydere, indtil der er et registrerings system på plads for dem. Jeg vil tro der i DK er 1 mio luftskydere over 10J så der kan nok opstå ventetid, fra jeg søger om tilladelse til jeg må skyde.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
tanteskrap



Indmeldt: 15. nov 2006
Indlæg: 250
Geografisk sted: Danmark

IndlægSkrevet: Ons dec 26, 2007 8:16 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
Boksen alene er måske sikker nok (Skafor rød), men kravet er at alting opbevares i skabe inden i boksen. Der står ingen løse våben i boksen og med det antal mennesker som har adgang til boksen er jeg heller ikke sikker på at det ville være en god ide (hvis nok kigger med fingrene skal der nok gå noget i stykker).


Jamen så må nogle almindelige stål-svømmehals-skabe med lås jo være til strækkelige... Sådan nogle er vel til at skaffe hvis behovet opstår.

_________________
Murphy er død.
Nietche er også død.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons dec 26, 2007 10:04 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg checker lige hvad kravet er til skabene i boksen, men den store omkostning er pladsen i boksen og ikke så meget skabet. De fleste skabe i boksen er skafor blå skabe, men der er da et par stykker som jeg tvivler på er, så det kan måske gøres lidt billigere.
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group