luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Gamo Hunter Viper Express i nyhederne

 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors okt 18, 2007 6:36 am    Emne: Gamo Hunter Viper Express i nyhederne Besvar, med citat

Så vågnede man i dag til en gammel nyhed, eller hedder det reklame på radio ? Gamo Hunter Viper Express, rigtigt farligt luftgevær, skyder med 20 hagl på een gang, ja selv navnet lyder farligt. For det første er det en gammel nyhed, for det andet er det rent hysteri.

Ja, geværet skyder med nogen shot-shells der indeholder omkring 20 hagl, på omkring 1 mm i diameter. Der er ikke den store kraft bagved, på 10 meters afstand kan den ikke skyde igennem en gang bølgepap, til gengæld har haglene spredt sig så meget at træfpunktet er på størrelse med en stor tallerken. Faren ved dette luft-gevær er til at overse, den er ikke rar at blive ramt i hovedet med, men det gælder alle luftgeværer. Den rigtige fare udgøres af skytten som tror at han har et mini-jagtgevær og derfor skamskyder havens fugle.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Fre okt 19, 2007 12:11 pm    Emne: Besvar, med citat

Er det ikke henved 1½ år siden den blev anmeldt på NVF?

jeg læste historien "afsløringen" i gratisavisen 24 timer, der skulle viperens 220 m/s (ifølge gamo) lige sammenlignes med politiets 9mm på 305 m/s.
Jeg synes at genkalde mig noget med at energi også afhænger af masse. Men sådan et 0.05g blyhagl med 1 joule bag er jo lige i nærheden af politiets små 200 joule.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Fre okt 19, 2007 2:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Nu skal man jo ikke forvirre en journalist, der har fat i noget der lyder som en god historie, med fakta.

lead..

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Fre okt 19, 2007 2:42 pm    Emne: Besvar, med citat

Leadbyte skrev:
Nu skal man jo ikke forvirre en journalist, der har fat i noget der lyder som en god historie, med fakta.

lead..
Bare for at se hvad der mon sker ved det har jeg faktisk skrevet til alle der har publiceret historien på nettet og udlagt fakta, men udover bornholms lokalsprøjte som svarede "tak" har jeg ikke hørt noget. ikke at jeg havde forventet det helt store.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør okt 20, 2007 7:07 am    Emne: Besvar, med citat

Sort skrev:
Bare for at se hvad der mon sker ved det har jeg faktisk skrevet til alle der har publiceret historien på nettet og udlagt fakta, men udover bornholms lokalsprøjte som svarede "tak" har jeg ikke hørt noget. ikke at jeg havde forventet det helt store.


Smukt arbejde, sig endelig til hvis du hører noget mere i denne sag. Om ikke andet viser historien hvor meget ukritisk cut'n'paste journalistik der er i dagens medier....

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Man okt 29, 2007 10:21 pm    Emne: Besvar, med citat

intet nyt. Jeg tror sandheden om en kollegas inkompetence var ilde hørt.

Ved nærlæsning (det er med i mit brokkeri) er dele af artiklen jo direkte løgn, hvordan kan man ved prøveskydning konkludere at våbenet kan dræbe, når andre anmeldere af viper express mener den dårligt kan bule en papirs kop på 5m.

Viper express er væsentligt farligere som kølle end som skydevåben, det burde selv den mest uvidende jurnalist kunne konkludere med våbenet i hånden.

Hvorfor er der i øvrigt ingen der har kontaktet DLF i forbindelse med alle de her tosserier?

Mig bekendt er DLF som eneste klub for skydning med "kraftige luftvåben" også den eneste væsentlige civile autoritet på området. Hvorfor skal formanden for DSF så spørges i radioavisen... eller nærmere hvorfor henviser han ikke til os?

Hvis nogen af jer andre er blevet kontaktet og har svaret "ingen kommentarer" etc er det naturligvis jeres ret at svare sådan, men jeg ville da gerne høre fra folk der har indgået i den grundige "research" der er lagt i den artikel.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons okt 31, 2007 6:29 pm    Emne: Besvar, med citat

For the record er jeg _ikke_ blevet kontaktet af nogen som helst i denne sag. Vi er åbenbart for usynlige.....
_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Tors nov 01, 2007 7:39 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto skrev:
For the record er jeg _ikke_ blevet kontaktet af nogen som helst i denne sag. Vi er åbenbart for usynlige.....
Jeg troede ellers vi var en rigtig DSF skytteklub med hele pivetøjet.

Nå men jeg har henvist til klubben som en ikke undersøgt kilde i mit brokkeri, da jeg antog at i ville have sagt noget her hvis i var blevet spurgt.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group