luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Skydning efterår/vinter
Gå til side 1, 2  Næste
 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør sep 29, 2007 7:55 pm    Emne: Skydning efterår/vinter Besvar, med citat

Søndags-skydning den 2. søndag i måneden er booket året ud på KSC.

På indendørs-området kender jeg til følgende alternativer:

Lyngby Stadion (Skyttelauget Kgs Lyngby), mangler godkendelse til luft på 50 meter banen og der bliver ikke søgt om godkendelse før at forsikrings spørgsmålet er løst. Det kræver til gengæld enten godkendelse af vores decipliner af Skytteunionen (et arbejde der er i gang) eller en udtalelse fra DSFs forsikrings-selskab (som jeg også har fisket efter, skal have rykket dem).

Hørsholm SKytteforening, de er medlemmer af DSF så forsikringen er i orden. Formanden er positiv og der er en ledig hverdag vi kan få. Kræver selvsagt medlemskab af Hørsholm Skytteforening at benytte banerne i deres navn. Samme gælder for Lyngby men der er vi flere som allerede er medlemmer.

Banerne i Glostrup. Rygtet siger at de ikke bliver brugt meget. Jeg har ledt efter en kontakt-person uden success. Hvis nogen har forbindelser hører jeg meget gerne noget.

Der skulle også være en bane ude ved Nordhavn, 50-meter bane som trænger til en kærlig hånd eftersom at den har været brugt som lagerplads i mindst et par år. Den kræver nok en del knofedt for at kunne godkendes pga bare betonvægge i siderne.

Andre muligheder ??

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn sep 30, 2007 6:51 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes at jeg husker at der var nogen, på arbejdet, der sagde at der var skydebaner i brøndby, men hvilke, hvor, og hvorlange?

er der nogen der kender noget til det, eller skal jeg gå i detektiv-mode?

Lead..

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn sep 30, 2007 9:07 pm    Emne: Besvar, med citat

Leadbyte skrev:
Jeg synes at jeg husker at der var nogen, på arbejdet, der sagde at der var skydebaner i brøndby, men hvilke, hvor, og hvorlange?

er der nogen der kender noget til det, eller skal jeg gå i detektiv-mode?

Lead..


Det ser ud som om (på http://www.skydeklubben.dk/ ) at det kun er 25 meter baner. Det ser også ud som om at det er rene pistol-baner.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Ons okt 03, 2007 2:14 pm    Emne: Besvar, med citat

glostrup banerne er 50m, uden faste skydelinier og med snoretræk på halvdelen.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
pwsatbag



Indmeldt: 23. sep 2007
Indlæg: 5

IndlægSkrevet: Ons okt 31, 2007 2:28 pm    Emne: Skydning i Lyngby Besvar, med citat

Mht. skydning i lyngby, er der så nogen der har kontaktet Lyngby Tårbæk kommune for muligheden for at vi kan få lov at benytte banerne. Det er vel egentlig dem der ejer faciliteterne?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons okt 31, 2007 6:44 pm    Emne: Re: Skydning i Lyngby Besvar, med citat

pwsatbag skrev:
Mht. skydning i lyngby, er der så nogen der har kontaktet Lyngby Tårbæk kommune for muligheden for at vi kan få lov at benytte banerne. Det er vel egentlig dem der ejer faciliteterne?


Problemet med Lyngby-Tårbæk kommune er at vi som forening ikke er hjemmehørende i kommunen. Det næste problem er godkendelsen af banen, den er ikke godkendt til luftvåben. Sluttelig er den eksisterende godkendelse begrænset til dicipliner godkendt af DDS, Dansk Firma Idræt og Dansk Skytte Union. Vores dicipliner er pt kun godkendt som prøvedicipliner af Dansk Sportsskytte Forbund. Dette arbejdes der på så vores dicipliner bliver fuldt godkendt. Der mangler så stadig en godkendelse af banen til luftvåben. Der er lavet forarbejdet, selve ansøgningen strandede på at DSF (og deres prøvedicipliner) ikke er omfattet af De Danske Skytteforeningers forsikring. I det øjeblik Skytteunionen godkender vores dicipliner bør forsikringen gælde. En anden (teoretisk) mulighed er at SKL melder sig ind i DSF, noget den siddende bestyrelse ikke er interesseret i. Jeg har dog tænkt mig at stille forslag om at SKL melder sig ind i DSF på den kommende generalforsamling. Udover at dette vil løse forsikringsproblemet for luftskytterne vil det også give SKL adgang til alle de øvrige DSF dicipliner.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Ons nov 14, 2007 6:52 pm    Emne: Besvar, med citat

yamamoto, snakkede vi ikke om det med glostrup i søndags?
Jeg har kontakt til hallederen, men mangler lige de der 4 linier om hvem vi er og hvad vi vil.
På hallederens fine skema var banerne fuldt besat hver eneste dag, men jeg har i al den tid jeg har været der kun mødt en eneste salon skytte, og to pistol folk.
og så nogle bueskytter som bruger den ene af de to lukkede baner tirsdag og torsdag mener jeg det er.

Jeg synes ikke bare vi skal møve os ind, men mon ikke en eller flere foreninger ville være nogenlunde gæstfrie hvis det tilgængæld betød at der var aktivitet.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons nov 14, 2007 9:23 pm    Emne: Besvar, med citat

Dansk Luftskytte Forening - Kbh (DLF-Kbh) er danmarks eneste luftskytteforening.

Dansk Luftskytte Forening

Baggrund:Foreningen startede på meget uformel basis via Dansk Våben Forum (http://www.nordisk-forum.dk) i en undergruppe for diverse typer luftvåben, derfra tilnavnet 'Lufttosserne'. Der er stadig dem der mener at vi er tossede fordi vi skyder med luft-våben på lange distancer. Luftvåben er ikke hvad de var for 20-30 år siden og har nu præcision og kraft nok til at bevæge sig langt over den gamle 10 meter bane. Vi har så ændret hele pakken og bruger moderne optiske sigtemidler og skyder både traditionelle skive dicipliner (bench-rest), metal-silhouet (passende nedskaleret) og den mere jagt-lignende Field Target. Til at begynde med skydes dog udelukkende bench-rest indtil situationen omkring godkendelser af de øvrige mål er afklaret. Vores nuværende baneadgang tillader også kun pap-mål til luft-skydning men er ellers godkendt til terræn-skydning.

Formålet med foreningen er at udbrede organiseret luftskydning og derved holde det indenfor sikre områder. Det er de færreste som har plads på egen grund til en sikker luft-skyde bane og efter ændringen af reglerne omkring anlæggelse af skydebane er der begrænsninger af brugen af godkendte 'krudt' skydebaner til luftvåben. Foreningen blev stiftet for at formalisere vores arbejde med at få adgang til godkendte baner og vi havde undervejs kontakter til De Danske Skytteforeninger, Dansk Skytte Union samt Dansk Sportsskytte Forbund. Vi havde også kontakt til flere skytteforeninger i Købnehavn og omegn for at se om vi kunne komme ind under dem. Vi endte med at stifte vores egen forening Dansk Luftskytte Forening - København fre starten af 2007 og søge optagelse hos Dansk Sportsskytte Forbund. Vores medlemskab af DSF blev godkendt på DSF årsmøde 2007.

Luftskydning som sport er i gang flere steder i verden. Field Target er udbredt i England, USA og i gang i Sverige, Tyskland og mange af de gamle østlande. Vores danske regler er baseret (med tilladelse) på de officielle Engelske UKHFT regler og er som sådan meget tæt på det regelsæt som anvendes til VM. Der anvendes selvmarkerende metal-skiver på varierede afstande der vælter når træf-zonen rammes. Bench rest findes alle steder i verden hvor der er skytter, vores regelset er baseret på de engelske UKBR22 regler med tilføjelser/ændringer til luft-skydning og benytter samme skive.

_________________
pneumatisk-hullemaskine-operatør...
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Fre nov 16, 2007 7:18 am    Emne: Besvar, med citat

jeg har skrevet en mail til hallederen med en kort treliniers formulering af vores ønsker (det bad hun mig nemlig om) baneadgang til optil 5-7 folk ad gangen tænkte jeg.

Derefter har jeg klippet yamamotos lidt mindre kortfattede beskrivelse af os ind, så der er noget at kigge nærmere på.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
01jb



Indmeldt: 05. okt 2007
Indlæg: 13
Geografisk sted: Holbæk

IndlægSkrevet: Fre nov 16, 2007 12:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Det var jo lige det som der blev aftalt den 11. november, godt gået drenge.

Det vil da være fedt at komme under tag her i den kolde og mørke tid.

Jønne
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Leadbyte



Indmeldt: 30. okt 2006
Indlæg: 143
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør nov 17, 2007 10:45 am    Emne: Besvar, med citat

og allerhelstes om hverdagen Wink

lead..

_________________
Murphy var optimist
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Lør nov 24, 2007 9:25 pm    Emne: Besvar, med citat

intet nyt på halfronten endnu, jeg skriver til dem mandag eftermiddag.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Man dec 03, 2007 6:45 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har modtaget denne mail:
Hej XX.

I må godt benytte vores skydebaner. Det er dog mod betaling, da I ikke er en godkendt forening i Glostrup Kommune.

Vi kan ikke tilbyde opbevaring af jeres våben, da vi pt. ikke har ledig kapacitet hertil.

Såfremt I er interesseret bedes I vende tilbage snarest muligt, så vi kan finde en ledig tid til jer.

Endvidere skal vi bede om dokumentation på jeres forening med oplysninger på formanden, da politiet skal underrettes såfremt I ønsker at benytte skydebanerne.

Har du spørgsmål i forbindelse med ovenstående, er du velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen XXXXX

Glostrup Idrætsanlæg
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
01jb



Indmeldt: 05. okt 2007
Indlæg: 13
Geografisk sted: Holbæk

IndlægSkrevet: Tirs dec 04, 2007 8:10 am    Emne: Besvar, med citat

Så er det sgu om at få bestilt nogle tider, og det kan da ikke koste en bondegård, eller kan det Question

Jønne
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Sort



Indmeldt: 17. feb 2007
Indlæg: 64

IndlægSkrevet: Tirs dec 04, 2007 2:56 pm    Emne: Besvar, med citat

I allerværste fald er det vel bare et spørgsmål om at holde en hurtig stiftende generalforsamling for glostrup luftskytteforening og så skulle det være på plads.

umiddelbart er hele det hal anlæg nu ikke voldsomt overrendt så mon ikke prisen er til at overse.

jeg er så ikke helt klar over hvem og hvordan vi kommer videre herfra og jeg kan ikke møde op til generalforsamling torsdag grundet ufattelig fuldskab (vi får karakterer den dag). Men mon ikke der dumper en PM eller en mail ind snart med besked.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group