luftskytte.dk Forum Indeks luftskytte.dk
Dansk Luftskytte Forening
 
 CalendarCalendar   FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Calendar
Silikone

 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Dense



Indmeldt: 28. okt 2006
Indlæg: 136
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Ons dec 20, 2006 7:51 pm    Emne: Silikone Besvar, med citat

Nu har jeg ½ kubikmeter silikone materiale. Hvor bliver skydekasserne af.

Medens vi venter på prinsen, er der så nogen der kan fremtrylle nogle skydekasser. Question

Eller bliver det, købe materiale, bygge selv.

Hvis ja, kan vi så blive enige om nogle mål på disse.

Skal jeg skaffe mere silikone. Question

_________________
vh. Dense.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
yamamoto
Site Admin


Indmeldt: 27. okt 2006
Indlæg: 697
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons dec 20, 2006 9:03 pm    Emne: Re: Silikone Besvar, med citat

Dense skrev:
Nu har jeg ½ kubikmeter silikone materiale. Hvor bliver skydekasserne af.

Medens vi venter på prinsen, er der så nogen der kan fremtrylle nogle skydekasser. Question

Eller bliver det, købe materiale, bygge selv.

Hvis ja, kan vi så blive enige om nogle mål på disse.

Skal jeg skaffe mere silikone. Question


Første trin må være en prøvekasse så vi kan finde ud af hvor dyb silikonen skal være for at stoppe et hagl på max power. Jeg brugte selv mælkekartoner i stribevis da jeg testede gummi-granulatet og kiggede efter hvor mange kartoner haglet gik igennem.

Jeg har ikke lige nogle færdige kasser, andet end tilfældige papkasser, til at bygge test-kasser med.

Til baneskydning på KSC behøver vi ingen kasser, der skyder vi bare ind i voldene som krudtskytterne gør. Der hvor det bliver aktuelt er nok til Field Target og der skal de være store nok til at fange forbierne. Til 60-80 meter mål er det nok 50x50 cm hvis der skyde fritstående.

Til skydning andetsteds skal de være store nok til skiverne plus lidt ekstra. Den officielle BR skive er i A3 format så den kræver noget af en kasse. Til træningsbrug er det vel nok med en A4+lidt ramme.

Til pistol-træning er jeg ved at lave en 35x60 cm kasse, det er nemlig størrelsen på det største stykke styropor jeg har tilbage Smile Rigeligt plads til en A3 eller 2 A4 skiver så der kan skydes hurtigskydning mod flere mål.

Jeg er hjemmegående mellem jul og nytår så jeg har tid til at teste lidt hvis vi kan finde lejlighed til overdragelse af lidt silikone.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Dense



Indmeldt: 28. okt 2006
Indlæg: 136
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Ons dec 20, 2006 9:14 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg er også hjemmegående det meste af julen. Ahhemm der er lige nogle frokoster, hvor jeg sikkert ikke har lyst til at lave noget dagen efter.

Men lad os lige snakkes ved om det. Måske vi kan kombinere det med noget lufttosseri et eller andet sted. Very Happy

_________________
vh. Dense.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    luftskytte.dk Forum Indeks -> Officielle Foreningsmeddelelser Alle tidspunkter er GMT
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
You cannot post calendar events in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group